روی خط

مطالب متفاوت وبلاگی

روی خط

مطالب متفاوت وبلاگی

آموزش روشن کردن کامپیوتر با گوشی موبایل

با گذشت زمان و پیشرفت علم وسایل آسایش انسان فراهم شد و به همین دلیل است که می بینید انسان روز به روز بیشتر خسته می شود. این خستگی به حدی پیش رفته است که افراد احساس می کنند مجبورند کمر خود را خم کنند و دکمه پاور را فشار دهند تا کامپیوتر روشن شود. بنابراین لازم دیدند برنامه ای برای روشن کردن کامپیوتر ایجاد کنند تا از جایی کامپیوتر خود را روشن کنند و از منابع آن استفاده کنند. در این پست قصد دارم برنامه ای را به شما معرفی کنم که از طریق آن می توانید کامپیوتر خود را با گوشی هوشمند خود روشن کنید. پس با نوا بلاگ ادامه دهید. در ادامه با وبلاگ روی خط همراه باشید.

  

چگونه می توان کامپیوتر خاموش را با تلفن همراه روشن کرد؟

خوب، ممکن است از خود بپرسید که روشن کردن کامپیوتر با گوشی چگونه ممکن است. در حالی که گوشی اصلا به کامپیوتر وصل نیست. پاسخ ساده این است که از پروتکل جادویی WOL یا Wake On LAN استفاده کنید. با استفاده از این پروتکل می توانید سیگنال هایی را برای آدرس MAC کارت شبکه رایانه خود از طریق رسانه بی سیم یا Wired به پورت 7 یا 9 ارسال کنید. و کامپیوتر خود را روشن کنید. بنابراین کامپیوتر و موبایل شما باید هر دو به یک دستگاه بی سیم متصل باشند.

به طور پیش فرض، پروتکل WOL در اکثر سخت افزارها غیرفعال است. برای استفاده از این قابلیت باید موارد زیر را انجام دهید.

  • ویژگی WOL را در مادربرد خود از طریق بایوس فعال کنید.
  • ویژگی WOL را روی کارت شبکه خود از طریق سیستم عامل فعال کنید.
  • یکی از برنامه های مربوط به WOL را از فروشگاه های موجود دانلود و پیکربندی کنید.

WOL را در BIOS فعال کنید

برای فعال سازی قابلیت WOL در بایوس ابتدا سیستم خود را ریستارت کنید سپس با فشار دادن کلید وارد بایوس با توجه به نوع مادربرد شوید. معمولا این کلید F2 یا Delete یا ESC است.

پس از ورود به بایوس، در قسمت های مربوط به تنظیمات Power، PCIE و Boot به دنبال گزینه ای به نام WOL یا Wake On LAN یا Power On LAN باشید. سپس این قابلیت را فعال کنید.

پس از فعال سازی قابلیت WOL تنظیمات را با کلید F10 ذخیره کرده و از بایوس خارج شوید.

راه اندازی WOL در ویندوز

برای فعال کردن قابلیت WOL در ویندوز، روی My Computer کلیک راست کرده و گزینه Manage را انتخاب کنید. در پنجره Manage بر روی گزینه Device Manager کلیک کنید.

در پنجره Device Manager به دنبال Network Adapters بگردید و آن را گسترش دهید. سپس روی کارت شبکه خود کلیک راست کرده و روی Properties کلیک کنید.

در پنجره Properties روی تب Advanced کلیک کنید و گزینه Wake on Magic Packet را انتخاب کنید و در سمت راست مقدار Value را روی Enabled قرار دهید.

نصب برنامه Wake On Lan در اندروید

برنامه Wake On Lan را می توانید از اکثر فروشگاه ها مانند پلی استور یا کافه بازار و ... دانلود و نصب کنید (برای دانلود برنامه Wake On Lan از گوگل پلی استور کلیک کنید)

تنظیمات برنامه Wake On LAN

پس از نصب برنامه Wake On Lan، برنامه را باز کنید و روی علامت مثبت در سمت راست کلیک کنید تا کامپیوتر شما به برنامه اضافه شود.

add-device-to-wol در صفحه بعد روی گزینه Enter Manually کلیک کنید.

در صفحه افزودن دستگاه، ابتدا می توانید رنگ آیکون رایانه خود را مشخص کنید.

در قسمت Nickname یک نام دلخواه برای کامپیوتر خود قرار دهید.

آدرس سخت افزاری کارت شبکه کامپیوتر خود را در قسمت MAC Address وارد کنید.

آدرس IP سیستم خود را در قسمت Homename/IP/Broadcast Address وارد کنید.

در نهایت بر روی گزینه Add Device کلیک کنید.

برای یافتن آدرس سخت افزاری (MAC Address) کارت شبکه و آدرس IP می توانید از دستور ipconfig با پارامتر all/ در برنامه CMD استفاده کنید.


منبع: makeuseof

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.