روی خط

مطالب متفاوت وبلاگی

روی خط

مطالب متفاوت وبلاگی

آموزش ارتقا ویندوز 10 به 11؛ چگونه ویندوز ۱۰ را به ویندوز ۱۱ به روزرسانی کنیم؟

با انتشار نسخه جدید ویندوز 11 یکی از مهمترین سوالاتی که امروزه از سوی کاربران پرسیده می شود نحوه ارتقا ویندوز 10 به 11 می باشد که برای ارتقاء ویندوز 10 به 11 توجه به پیش نیازهای این امر ضروری است. ویندوز و مراحل آپدیت ویندوز را به درستی دنبال کنید. در همین راستا در این مقاله از سایت قصد داریم در مورد آپدیت ویندوز 10 به 11 صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی از این آپدیت در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه با وبلاگ روی خط همراه باشید.

  

سیستم مورد نیاز ویندوز 11 چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم آموزش ارتقاء ویندوز 10 به ویندوز 11 را در اختیار شما قرار دهیم، باید گفت که برای به روز رسانی ویندوز 10، سیستم شما باید بتواند نسخه جدید این سیستم عامل را اجرا کند. برای نصب ویندوز 11 روی سیستم خود باید به پیش نیازهای لازم توجه کنید. امروزه برای ارتقای ویندوز 10 توجه به این پیش نیازها بسیار مهم است.


در واقع، اگر سیستم شما به اندازه کافی پیشرفته نباشد، ممکن است هنگام استفاده از ویندوز 11 بر روی رایانه شخصی خود با مشکلاتی مواجه شوید. در همین راستا، اگر بخواهیم سیستم مورد نیاز برای ارتقا به ویندوز 11 را به شما معرفی کنیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:


پردازنده: حداقل 1 گیگاهرتز یا سریعتر با 2 هسته یا بیشتر در یک پردازنده 64 بیتی سازگار یا سیستم روی یک تراشه (SoC)

رم: حداقل 4 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 64 گیگابایت یا بیشتر

سیستم عامل سیستم: UEFI با بوت امن

TPM: TPM نسخه 2.0

کارت گرافیک: DirectX 12 یا بالاتر با درایور WDDM 2.0

صفحه نمایش: صفحه نمایش HD با قطر بیشتر از 9 اینچ، 8 بیت در هر کانال رنگی

سایر پیش نیازها: یک حساب کاربری فعال مایکروسافت و یک اتصال اینترنتی پایدار


نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که اگرچه ویندوز 10 به گونه ای بود که اکثر سیستم ها می توانستند از آن استفاده کنند، اما با به روز رسانی این سیستم عامل می توان گفت که همه دستگاه های ویندوز 10 قادر به دریافت ویندوز 11 نخواهند بود. آن را اجرا کنید.


این موضوع باعث شده است تا بتوانید مشخصات سیستم خود را برای آپگرید ویندوز 10 به 11  از طریق خود ویندوز 10 بررسی کنید. برای این کار در نوار جستجوی سیستم عامل خود، windows update را تایپ کنید.


در این قسمت اطلاعات ارتقای ویندوز 10 به صورت کامل برای شما نمایش داده می شود. اگرچه در تصویر زیر ویندوز 10 جدیدترین نسخه این سیستم عامل را به صورت کامل دریافت کرده است، اما به طور کلی نیازی به دریافت آخرین نسخه ویندوز 10 نیست.


با این حال، پیشنهاد می شود قبل از رفتن به ویندوز 11 و نصب نسخه جدید، ویندوز 10 خود را به طور کامل آپدیت کنید و ویندوز 10 را ارتقا دهید. توجه به این موضوع باعث می شود تا ارتقاء ویندوز 10 به 11 برای شما پایدارتر شود و تمامی مشکلات احتمالی که ممکن است با آن مواجه شوید به بهترین شکل ممکن مدیریت شود.


پس از آن با کلیک بر روی گزینه بررسی سخت افزار نیازمندی ها به لینک بررسی نیازمندی های سخت افزاری آنلاین ویندوز 10 فرستاده می شوید که این صفحه به صورت خودکار در مرورگر پیش فرض شما راه اندازی می شود و به صفحه ای هدایت می شوید که اطلاعات کامل را نمایش می دهد. در مورد ویندوز 11


سپس باید در این صفحه رفته و بر روی گزینه Learn More کلیک کنید. انجام این کار شما را به صفحه دیگری می برد.


در مرحله بعد برای بررسی سازگاری و پیش نیازهای سیستم خود باید بر روی گزینه Check for Compatibility کلیک کنید. در مرحله بعد باید برنامه PC Health Check را دانلود کنید. این برنامه به شما کمک می کند تا وضعیت سیستم خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که رایانه شما آماده ارتقاء به ویندوز 11 است.


پس از دانلود این فایل، می توانید این برنامه را از قسمت دانلودها پیدا کرده و آن را اجرا کنید.


پس از نصب این برنامه باید برنامه PC Health Check را روی سیستم خود باز کنید.


پس از باز شدن این برنامه لازم است در مرحله بعد بر روی دکمه Check now کلیک کنید.


سپس این برنامه به طور خودکار سیستم شما را بررسی می کند و در نهایت به شما نشان می دهد که آیا می توانید ویندوز 10 را به 11 ارتقا دهید یا خیر.


اگر تصویر بالا را نمی بینید به این معنی است که در ارتقای ویندوز 10 با مشکل مواجه هستید و به دلایل مختلف نمی توانید ویندوز 11 را روی سیستم خود نصب کنید.


پس از صحبت در مورد پیش نیازهای ارتقاء به ویندوز 11، اکنون لازم است در مورد نحوه ارتقاء ویندوز 10 و نحوه ارتقاء ویندوز 10 به ویندوز 11 صحبت کنیم؟ برای رسیدن به این هدف، اولین قدم ورود به وب سایت رسمی مایکروسافت و کلیک بر روی گزینه Download Now است.


با انتخاب این گزینه دستیار نصب ویندوز 11 برای شما نمایش داده می شود و می توانید از این آموزش برای نصب ویندوز 11 استفاده کنید.


قبل از ارتقا به ویندوز 11، این قسمت اطلاعات مختلفی را در مورد پیش نیازهای نصب ویندوز جدید به شما نشان می دهد. بررسی این اطلاعات بسیار مهم است.


سپس باید روی گزینه Download Now در این صفحه کلیک کنید.


در مرحله بعد باید روی Accept and Install کلیک کنید.


با انتخاب این گزینه، فرآیند دانلود ویندوز 11 انجام می شود. اگر سرعت اینترنت شما بالا است، می توانید به راحتی دیتای ویندوز 11 را دانلود کرده و از آن برای نصب نسخه جدید این سیستم عامل استفاده کنید.


پس از دانلود، مراحل نصب سیستم عامل ویندوز 11 آغاز شده و این فرآیند به صورت خودکار انجام می شود. یکی از مواردی که باید در هنگام ارتقاء ویندوز 10 به 11 در نظر داشته باشید این است که در طول مراحل نصب، ممکن است بین 79 تا 82 درصد از نصب زمان زیادی ببرد. در چنین شرایطی نیازی به نگرانی نیست، زیرا این مرحله نیز پس از مدتی می گذرد.


پس از اتمام نصب ویندوز 11 سیستم شما یکبار ریستارت می شود و سپس با بالا آمدن ویندوز 11 با صفحه Welcome روبرو می شوید که به معنای نصب کامل این سیستم عامل است.


نمایش صفحه خوش آمدید ممکن است زمان زیادی طول بکشد. در چنین شرایطی باید کمی صبر کنید و سیستم خود را خاموش و روشن نکنید. بعد از چند دقیقه دکمه Start برای شما نمایش داده می شود و می توانید به راحتی وارد ویندوز 11 شوید.


همراه با رابط کاربری جدیدی که پس از ارتقا به ویندوز 11 با آن مواجه خواهید شد، نکاتی به شما ارائه می شود که نحوه استفاده از ویندوز 11 را به شما می گوید. نکته مهم این است که پس از ارتقاء ویندوز 10 به 11، نوار جستجو به شما نشان می دهد. به بالای صفحه بروید.


در مرحله آخر باید به نوار جستجو رفته و عبارت "About" را تایپ کنید. با انتخاب گزینه اول وارد صفحه اطلاعات ویندوز خود می شوید. در این صفحه باید در قسمت Edition نشان داده شود که ویندوز شما نسخه 11 است.


نتیجه

در این مقاله از تکنوسان مگ نگاهی به آموزش ارتقاء ویندوز 10 به 11 انداخته ایم و اطلاعات کاملی از نحوه ارتقاء ویندوز 10 در اختیار شما قرار داده ایم، توجه به موارد ذکر شده در این مقاله به شما کمک می کند تا به راحتی پیش نیازها را بررسی کنید. برای ارتقا ویندوز 10 به 11 و نصب نسخه جدید ویندوز 11 بر روی سیستم خود بدون مشکل. توجه به این نکات به شما کمک می کند تا به صورت آنلاین بدون هیچ چالش خاصی به ویندوز 11 ارتقا دهید. آیا از ویندوز 11 استفاده می کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع: pcmag

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.